تعميرات لوازم برقي خانگي آريابهكار تعميرات لوازم برقي خانگي آريابهكار .

تعميرات لوازم برقي خانگي آريابهكار

تيرچه كروميت چيست؟

امروزه در صنعت ساختمان‌سازي از سقف‌هاي متفاوتي استفاده مي‌شود كه يكي از آن‌ها قيمت تمام شده سقف تيرچه كروميت است. اين سقف به دليل مزايايي كه دارد مورد توجه بسياري از مهندسان و مجريان ساختمان قرار گرفته و از آن استقبال فراواني شده است.

ساخت و ساز ممكن است از بيرون كمي ساده به نظر برسد، اما از درون كاملا پيچيده مي باشد، مصالحي كه در ساخت و ساز از آن استفاده مي­شود انواع و جنس هاي متفاوتي دارند كه كمي بي دقتي در خريد آن­ها و يا نصب و اجراي آن­ها ممكن است جان افرادي را به خطر بيندازد و يا بگيرد، در نتيجه در نصب و اجراي مصالح بايد از افرادي كه مهارت و تخصص كافي دارند كمك گرفته شود.

تيرچه كروميت كه با نام تيرچه فلزي يا جان باز نيز شناخته مي‌شود، يكي از انواع تيرچه است. در صنعت ساخت‎وساز از مصالح و مقاطع فولادي مختلفي استفاده مي‌شود. هر كدام از اين مقاطع كاربرد خاص خود را داشته و به دليل خاصي در ساختمان مورد استفاده قرار مي‌گيرند. در صورت عدم وجود هر يك از مصالح رايج و مورد نياز، كار بخشي از ساختمان دچار مشكل مي‌شود. يكي از مصالح مهم و كاربردي تيرچه‌ها هستند كه به دو دسته تيرچه بتني و تيرچه كروميت تقسيم مي‌شوند.

براي كسب اطلاعات بيشتر به سايت آكادمي عمران مراجعه نماييد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۰۶:۰۰ توسط:آرتميش موضوع: نظرات (0)

فهرست بها ابنيه 1402

شايد اين سوال براي شما پيش آمده باشد كه فهرست بها ابنيه چيست؟ چه كاربردي دارد؟ چگونه مي توان آن را تهيه كرد؟ اگر در حوزه دفتر فني مشغول هستيد حتما تا به حال به دنبال لينك دانلود فهرست بها ابنيه 1402 و دانلود pdf آخرين نسخه آن گشته‌ايد. ما در آكادمي عمران، همواره به روزترين و دقيق ترين فهرست بها ابنيه را در اختيار كاربران خود قرار مي دهيم. براي دانلود جديدترين ابنيه 1402،  مي توانيد به سايت آكادمي عمران مراجعه نماييد.

فهرست بها ابنيه چيست؟

فهرست بها ابنيه در واقع ليستي از قيمت‌ هر واحد ساخت، اجرا، يا تهيه مصالح مختلف فهرست بها گفته شده كه هر ساله توسط سازمان برنامه و بودجه براي رشته‌هاي مختلف پروژه‌هاي عمراني مانند ابنيه و راه منتشر مي‌شود.

اولين فهرست بها در سال 1355 براي كارهاي ساختماني و راهسازي منتشر شد و به دنبال آن سازمان برنامه و بودجه براي رشته‌هاي ديگر نيز اين فهرست را تهيه كرد. با استفاده از اين فهرست مي توان  پس از محاسبه مقدار هر فعاليت انجام شده و ضرب بهاي واحد فهرست بها مبلغ نهايي آن فعاليت و خدمات را به دست آورد.

شايد از خود بپرسيد كه سازمان برنامه و بودجه چگونه بهاي واحد هر فعاليت را محاسبه كرده و در فهرست بها رديف‌ها را تنظيم مي‌كند؟

در پاسخ بايد بگوييم كه قيمت هر رديف فهرست بها وابسته به چهار عامل قيمت مصالح، دستمزد نيروي انساني، هزينه ابزار و ماشين آلات و حمل و نقل بوده كه هر ساله با توجه به تورم و افزايش يا كاهش قيمت‌ها در چهار عامل ذكر شده، بهاي هر رديف تغيير مي‌كند.

پس همانطور كه گفتيم، در قيمت‌هاي واحد پايه فهرست بها، هزينه تهيه كل مصالح، ماشين آلات، نيروي انساني، بارگيري، باراندازي، اتلاف مصالح، تهيه آب، سوخت، تعمير و استهلاك ماشين آلات براي اجراي صحيح و كامل كارها طبق نقشه و مشخصات آمده است.

براي كسب اطلاعات بيشتر به سايت آكادمي عمران مراجعه نماييد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۵۰:۳۱ توسط:آرتميش موضوع: نظرات (0)

طرح تقصيلي سهرداري تهران چيست؟

اگر تا كنون در تهران در جريان ساخت ساختماني بوده‌ايد، حتما اصطلاح «طرح تفصيلي» را شنيده‌ايد. استعلام طرح تفصيلي كه به اختصار طرح تفصيلي خوانده مي‌شود، با نام رسمي طرح راهبردي-ساختاري توسعه و عمران شهر تهران است.

طرح تفصيلي، طرحي است كه كاربري زمين‌هاي شهري، مساحت‌ها، سرانه‌ها و تراكم‌هاي جمعيتي در آن مشخص مي‌شود. اين طرح در مديريت كلان شهري براي تخصيص و هدايت ساخت‌وساز و صدور مجوزهاي مورد نياز كاربرد دارد. طرح تفصيلي جزيي از طرح جامع شهري است.

به گونه‌اي، نقشه راه است. نقشه راهي كه در  آن نحوه ساخت‌وساز و تعيين كاربري زمين‌هاي شهري مشخص مي‌شود. در طرح تفصيلي تهران، ۴ پهنه كلان مشاهده مي‌شود. بخش سكونت، فعاليت، مختلط و حفاظت؛ اين پهنه‌ها را تشكيل مي‌دهند. مسئوليت اجراي طرح تفصيلي با وزارت راه و شهرسازي است. اما در حال حاضر انجام طراحي و پهنه بندي تهران را شهرداري‌ها به عهده دارند.

طرح تفصيلي تنظيم برنامه‌هاي مفصل و انجام اقدامات جزئي در مناطق و محلات شهري و طراحي آن‌ها است. در طرح تفصيلي، خدمات و فضاهاي شهري با مشخص كردن جزييات قابل اجرا تعيين مي‌شود. در ادامه به آموزش نحوه استعلام طرح تفصيلي با استفاده از كد ملك و بلوك از سامانه شهرداري تهران پرداخته شده است.

براي كسب اطلاعات بيشتر به سايت آكادمي عمران مراجعه نماييد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۰۳:۴۹ توسط:آرتميش موضوع: نظرات (0)