تعمیرات لوازم برقی خانگی آریابهکار تعمیرات لوازم برقی خانگی آریابهکار .

تعمیرات لوازم برقی خانگی آریابهکار

سقف دال بتنی چیست؟

دال یک عنصر ساختاری است که از بتن ساخته می شود و برای ایجاد سطوح مسطح افقی مانند کف و عرشه های سقف کاربرد دارد. یک دال بتنی به طور کلی چند سانتی متر ضخامت دارد و توسط تیرها، ستون ها، دیوارها پشتیبانی می شود. دال را می توان در محل پروژه توسط بتن آماده و پمپاژ توسط کامیون میکسر ساخت.

دال یا اسلب بتنی (Concrete Slab) یک عضو مسطح است که از ترکیب بتن و آرماتور ساخته می شود. نسبت ارتفاع به طول و عرض دال بسیار ناچیز است، به همین دلیل به یک عضو مسطح در نظر گرفته می شود. دال بتنی می تواند به عنوان سقف یا فونداسیون به کار گرفته شود. مثلاً، فونداسیون گسترده (رادیه ژنرال) یک دال بتن مسلح محسوب می شود.

آرماتور بندی سقف دال بتنی امروزه  یکی از مهم ترین عناصر صنعت عمرانی به شمار می‌رود که در حوزه‌های مختلف از آن استفاده می‌شود مانند:

ساخت فوندانسیون
ساخت سقف برای ساختمان‌ها
ساخت بالکن 
تونل سازی و سدسازی
ساخت سنگ فرش برای پیاده‌رو ها و مکان‌های عمومی
قیمت اجرای سقف دال بتنی در حال حاضر چقدر است؟

در مورد هزینه ی اجرا، در ساختمان های کوچک و کاربری های عادی استفاده از این سقف ها اغلب به صرفه نمی باشد. اما در سازه های بزرگ استفاده از قالب های وافل توجیه اقتصادی پیدا می کند. اما باید توجه داشت گاهی در سازه های کوچک نیز با توجه به الزامات معماری و طول دهانه ها، نیز ملزم به استفاده از این نوع سیستم های سقف می شویم. از نظر سرعت اجرا نیز باید توجه داشت که اجرای سقف های تیر-دال از سرعت کمتری نسبت به سایر انواع سیستم های سقف برخوردارند.

دال بتنی یا در محل پروژه و یا به صورت پیش ساخته آماده می شود. نحوه حاضرسازی آن در محل پروژه توسط قالب هایی که خمیر بتن در آن ها ریخته می شود صورت می گیرد.

قبل از بتن ریزی یکسری میلگردهای تقویتی در قالب قرار می گیرد و توسط وسایل پلاستیکی نگه داشته می شوند. این کار باعث می شود میلگردها به طور کامل توسط بتن پوشیده شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت آکادمی عمران مراجعه نمایید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ساعت: ۰۳:۲۵:۴۱ توسط:آرتمیش موضوع: نظرات (0)