تعميرات لوازم برقي خانگي آريابهكار تعميرات لوازم برقي خانگي آريابهكار .

تعميرات لوازم برقي خانگي آريابهكار

فسخ قرارداد مشاركت در ساخت چگونه صورت مي گيرد؟

انقضاي مدت قرارداد مشاركت در ساخت مي تواند بنا به يكي از خيارات قانوني يا قراردادي ( اختيارات فسخ قرارداد ) باشد. كه ضوابط و شرايط تحقق هر يك از خيارات متفاوت از ديگري است و بار اثبات وجود اختيار فسخ قرارداد و تحقق امكان اعمال حق فسخ با خواهان فسخ قرارداد مشاركت در ساخت است.  كه مصداق بارز آن خيار شرط و خيار تخلف از شروط قراردادي مي باشد.

گاهي اختلاف بين مالك و سازنده سبب فسخ قرارداد مشاركت در ساخت مي شود، بنابراين چه خوب است مراحل قانوني اين امر را بدانيد. در اين مقاله در مورد حق فسخ، شرايط فسخ، ميزان ضرر و مراحل آن صحبت مي كنيم. تخلف از شرط، فوت سازنده و يا ورشكستگي او و همينطور مصادره ملك از مهمترين عواملي است كه سبب مي شود تا حق فسخ قرارداد مشاركت در ساخت صادر شود. قانون يك سري اختيارات در اين راستا دارد. وجود مشاوره حقوقي آنلاين سبب مي شود تا اطلاعات افراد پيش از قرارداد بيشتر شود و كمترين ميزان ضرر را متحمل شوند.

بعضي افراد به خصوص مالكان كه تجربه و آگاهي كمتري نسبت به سازندگان دارند، تصور مي‌كنند كه در صورتي كه طرف مقابل به تعهدات خود عمل نكند، مي‌توانند اقدام به فسخ قرارداد مشاركت ساخت نمايند. اين تصور غلط است. قرارداد مشاركت از نوع قراردادهاي لازم است و قرارداد لازم به اين معنا است كه هيچ يك از طرفين حق فسخ ندارند، جز در شرايط ويژه.

براي كسب اطلاعات بيشتر به وبسايت آكادمي عمران مراجعه نماييد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۳:۰۵:۲۰ توسط:آرتميش موضوع: نظرات (0)

بتن آرمه چيست؟

بتن آرمه چيست؟ (RC) كه به آن بتن سيماني مسلح (RCC) و ferroconcrete نيز گفته مي‌شود، يك ماده كامپوزيت به معني تركيبي است. درواقع، مقاومت كششي و شكل‌پذيري نسبتاً پايين بتن با گنجاندن آرماتورهايي با مقاومت كششي يا شكل‌پذيري بالاتر جبران مي‌شود.

از بتن غير مسلح بيشتر در ساخت و سازهايي كه مقاومت كششي كمي نياز دارند، مانند روسازي و پياده رو استفاده مي شود. اين محصولات هيچ گونه مواد تقويت كننده اي در ساختار خود ندارند، به همين دليل در منبع هاي تنشي دچار ترك و حتي شكستگي مي شوند.

اما بتن مسلح كه توسط المان هاي متنوع تقويت شده، به دليل وجود فولاد در ساختار خود مقاومت بسيار بيشتري در منبع هاي تنشي دارد. افزايش مقاومت كششي بتن، ضريب يكسان انبساط حرارتي بتن و فولاد و هم پوشاني ضعف هاي بتن و فولاد از مهم ترين تفاوت هاي دو بتن مسلح و غير مسلح هستند.

يكي از معايب اصلي بتن مقاومت كششي بسيار كم آن است كه در سطوح پايين بار عملا از آن بيشتر مي شود. اين منجر به ترك خوردن سطوح بتوني مي شود كه به نوبه خود منجر به مشكلات زيبايي (انحراف زياد تيرها يا اسلب ها) براي حالت محدود سرويس پذيري و همچنين مشكلات يكپارچگي سازه در حالت حد نهايي مي شود.

براي كسب اطلاعات بيشتر به وبسايت آكادمي عمران مراجعه نماييد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۴:۰۱:۱۰ توسط:آرتميش موضوع: نظرات (0)